Rehabitar en TV3

El pasado mes de febrero nos hicieron una entrevista para el Telenotícies de TV3 que podéis volver a ver gracias a su servicio de TV3 a la carta, pinchando en la imagen superior o a través de este enlace al vídeo (CAT).

Un 14% de tot el parc d’oficines de l’àrea metropolitana de Barcelona està buit. És només una de les dades amb què treballa un grup de recerca de la Universitat Politècnica, que es pregunta per què s’ha de construir, si hi ha tants edificis que es poden reaprofitar. El seu projecte, presentat en forma de llibre, es diu “Rehabitar”. Fa propostes imaginatives i de baix cost per donar un nou ús a grans edificis i fins i tot a carrers i infraestructures.

1. Cambios y reutilizacion de espacios sin cambiar la forma de las estructuras es interesante, el concepto y reavivan las ciudades.

Comment by Gilberto Montoya — 28/03/2014 @ 17:01

2. He escoltat el vídeo de l’entrevista a TV3 i em sembla una proposta molt coherent, però es pot fer això?, a Girona tenim un edifici fantàstic dels anys 50, a la carretera Barcelona, obra de l’arquitecte Joan Mª de Ribot, Garatge Forné, que acollia fins fa uns anys un concessionari de cotxes. Ara podria esser un espai de tallers o com a mínim podrien mirar de traslladar-hi el museu del cotxe antic del senyor Claret.. però com es fa? segurament aquests edificis són privats (cars) o si són de titularitat pública no els cedeixen a la ciutadania (com el banc d’espanya d’en Clotet i Paricio de Girona). En qualsevol cas bona investigació!

Comment by víctor — 08/05/2014 @ 6:40

3. Víctor, efectivament el garatge Forné és un bon exemple d’edifici per rehabitar a Girona. La recerca posa l’enfoc en la manera de donar nova vida als edificis en desús, presisament a través de l’activitat. Això és independent de si la propietat és pública o privada. En qualsevol cas hi ajudaria molt una oficina municipal capaç d’enllaçar espais vacants amb activitats, així com imaginar-ne de noves. El proper divendres 30 de maig, a les 18h, farem una xerrada a la fira Ecosí de Girona. T’hi esperem!

Comment by Eduard Callís — 15/05/2014 @ 13:52